Diamlah kau!

Alkesah.
Cemburu dan dinding.
Kalau cemburu tu dilaga-lagakan dgn dinding, kompem dinding akan malu nak mengaku dinding.
Bayangkan jela betapa kuatnya cemburu tu. Kalau diikutkan gua nak tulis tu je, tapi tak senonoh la bila dah alang-alang menulis, ye dak?

Tak beri salam teruih terjah. Perangai. Assalamualaikum!
Meh nak cite.

Hari ini genap 3 hari gua diam membisu. Protes gua mcm tu jek. Bukan gua protes cari minah lain, buat geli-geli. Eh, takkkk. Diam gua bukan marah, tapi niat nak mengajar. Mesti tertanya-tanya pada sapa gua diamkan? Tak perlulah tahu. Cukuplah diam gua tu menunjukkan serba sedikit sifat azali gua ni.

Pertama, gua nak sentuh isu layanan dan kematangan. Dicanang-canang inginkan dilayan dgn kematangan. Senyum2 gua. Lu org pernah dgr tak pepatah pepatung ni " what u give, u get back." ? Tak perlu gua nak eleberet pepanjang lah. Lu layan gua matang, gua layan lu matang. That's it. Simple dokk!

Dah besar panjang memasing, takkan gua nak rotankan bontot pulak. Bai.



Moral: Hormatilah perasaan manusia sekeliling. 

Comments

Popular Posts