Saja Cakap

Jika satu kegagalan itu petanda gelapnya masa depan, habis segala musnah dunia ni sekelip mata. Bukankah kegagalan itu titik pusing balik ke arah kejayaan. Jarang merasa walhal sudah biasa hidup dgn kejayaan dan keselesaan. Aku berpihak pada umumnya bukan pada peribadi utk mengatakan hal-hal berjaya dan gagal ini.

Segala rahsia dunia bukan dlm kocek aku, aku sbg manusia hanya mampu menyusun atur hidup sendiri, padahal aku tahu bukan segalanya berjaya. Jadi, apa mahu ditakotkan dgn kegagalan sdgkan aku tahu kejayaan bakal tiba kelak. Biar nampak perit jerih memerah keringat akal dan jasad, namun ia bukan penghalang utk aku capai sesuatu demi diri dan keluarga. Benda mudah, kau usaha kau dapat. Kau kuat kau menang. Tiada tonometer yg mampu mengukur tahap tekanan manusia, ia amat infiniti subjektif.

Biarlah segala yg lalu biar berlalu, tak perlu dikenangkan lagi. Yang di hadapan, hadapi dgn tenang. Apadahal!!


teruskan berusaha!

Comments

Popular Posts