Pulangan sementara

Sebelum melangkah keluar drp ruang dan kawasan ini akan aku hapdet blog spesel ini. Sulaman indah kata-kata bukan ukuran menentukan kecantikan rupa dan hati. Hanya pemikiran kreatif berjaya melangkaui batasan akal manusia lain utk bermuslihat. Hambatan tugas minggu ini jadikan aku hilang pendirian dan kewarasan akal. Maaf dipinta atas kesilapan lalu, setiap manusia tak lekang drp dosa dan salah. Jika ruang ini saja yg aku ada, aku gunakan utk berinteraksi secara tidak langsung dgn sesiapa yg terlibat. Tidak berkata lebih menyakitkan drp berkata-kata, sekurang-kurangnya masih ada interaksi 2 hala selagi berkata-kata.

Sini bukan post tentang HATI tapi lebih kepada pandangan peribadi tentang sesuatu. Sesuatu ape? sesuatu yg umum tentang norma hidup manusia yg punya akal bijak berfikir. Harapan kali ini agar aku akan terus berjalan dgn akal yg dianugerahkan EMPUNYA alam. Masa bukan ukuran tp keputusan akhir itu yg dilihat. Pesanan pada yg berakal, Jika masih ada ruang dan peluang, gunakan akal dgn sebaik-baiknya agar setiap tugas dan perkara berhasil lumayan.

Hanya pandangan peribadi TIDAK berkaitan dgn manusia disekeliling aku. Pemerhatian dan eksperimen bukan drp teori semata-mata menentukan siapa diri kita/seseorang lain. Kata kasar nya, baca lah seratus kitab/buku tentang kehidupan pun tapi tidak berinterprestasikan ia maka itu dinamakan ilmu tanpa amal. ~Pesanan utk aku.~

Johor Bahru!tunggu akan kepulangan sementara aku ke sana. Kerinduan teramat pd tanah tumpah darah, air kencing, air liur, taik dan segala yg terlibat. Selamat tinggal tekanan..(just for a while). Biar jauh berbatu tapi igt pada yg satu. Mak ayah, brader2, sister2 in law, bucuk bacin bucu, jiran kiri, jiran kanan, jiran depan, jiran belakang, org2 Bandar Baru UDA tunggguuuu!!!!!




"tinggalkan sementara.."


Comments

Popular Posts