Berbuku-buku

Selamat pagi...buta-buta pagi ni mmg seronok aku nk menconteng kat sini.waktu org tidur aku celik.pastu time aku tidur org lain celik..heeeeee...

post ni ringkas jek.Sesaje nak menguap kat sini pasal aku dah ngantuk pun ni..sebenarnya tgh cuak ni pasal risaukan sempat ke nak abeskan study 2 subjek dlm masa yg tinggal kurang lebih 3 hari ni...fuhhh..harapannye sempatlah sedang kelihatan tahap kemalasan semakin dpt diatasi.

pernah aku bertanya..
"kenapa kene belajar?bukan kene tny pun time mintak keje,nak kawin bukan tok kadi tanya pun,nnt dah mati malaikat pun x tny.."

jawapannya..
"ilmu..satu kepuasan.mmg org x tny ape ilmu yg kite ada, tp org yg berilmu lebih matang fikiran, percakapan, perilakunya. orang nk bg keje pun jd yakin, tok kadi yg nk trime nikah pun x ragu2."

"pernah dgr ayat 'beauty without brain means nothing'.."

lepas diberi jawapan sebegini aku terasa ada anjakan paradigma gitu dlm diri ni..lalu bersemangat wajalah aku tuk teruskan proses menelaah buku2 berbentuk duniawi itu...
penat lelah hari ini akan menghidangkan kejayaan tuk masa depan jika usaha itu berpaksikan ke arah matlamat.

eh..kata post ringkas tp mcm galak aku menconteng ni..dah2 cukup smpai di sini..

cik Poni makan cokelat,
makan cokelat smpai bersemut,
mata gua ni dah berkelat,
sejuk2 ni sedap berselimut..





p/s : Ilmu tanpa amal bak pohon tak berbuah...

Comments

Popular Posts