Alamak aih..

selamat pagi...

kisah dah berlalu tp nk dijadikan cerita...
kesungguhan sgt dah aku ni nk ke kelas arini..kacak luar kacak dalam dah ni..turun2 rumah, nk gi ke kereta, tibe2 haaaaa....

"abg, sy sudah tunggu lama sini.."

pelik.apahal lak si mamat (berbangsa India) ni ckp ngn aku tibe2..kenal pun x.

"ini abg punye kereta kah?surat ini bank sudah kuar psl 4 bulan sudah tak bayar, (melambai2 kertas putih)"

"bukan, ni nama abg sy punya..ok jadi cmne yek"

"sy sudah kol towing mari mau angkat, pasal drp pg td sy tunggu lama"

........

begitulah gaya cerita yg dah berlaku, paham2 sendiri la korg yg mmbaca..

"elo mak, ni kete sangkut 4 bln..wan nk gi kls ni tibe2 nk kene tarik, i expect smua ok..?"

"jap, mak kol abg jap tny cmne.."

.......

"abes cmne tu wan nk gi kls..wan nk gi byr x ni?"

"entah la mak, (susah kan mak jek nk kene kuar duit gi) "

"ada pe2 ke lg, test ke?" mase ni suare mak saya ni dah masuk alam touching2

"xde pe la,just klas.." suare separa hepi, nk cover kerisauan beliau..

"xpe la, nnt mak setelkan.."

"hmmm...ok mak." mcm aku nyusahkan mak lak..aduhh.. ='(

................

"elo, wan..ayah da kol abg an, gunela kete die wan.."

"erk.."

"nnt pe2 hal abg gitau..yelah wan nk ke kelas cmne lak nnt "

"yelah, nnt pe2 hal ayah inform wan la k!"

"ok..abes ni x ke kelas ke?"

"x la kot..hehe"

"ok.."

................................

firstly aku rasa sedih kat mak aku..ada la prbualan di talian di atas yg mmbuatkan aku sedih, tp xnk la dicerite dan dikongsi di sini..biarkan ia menjadi rahsia antara beliau dan aku....kesusahan anak2 menjadikan rezeki beliau bertambah..motif aku berkata demikian sbbnye adalah, beliau penyumbang terbesar dlm pembangunan dan pembentukan sebuah kehidupan anak2nya dgn segala kudrat yg ada..hebat kan??..

tapi aku...x nak sampai tahap membebankan....berjaya mengukir senyuman di wajah ibu bapa itu satu pahala yg sgt2 la besar..itu yg aku inginkan, selalu memberi ketenangan, sokongan dan mungkin keselesaan hidup tuk mereka....

dah lama x menghapdate blog ni rs mcm2 nk kongsi, tp xpe la..sejak 2 menjak 3 menjak ni aku jarang beronline..bersebab...pertama, medium yg biase aku gunekan utk ber'online' kini sudah tiada, berkenan orang agaknye..lebih kurang kasar ayat nye Hilang di curi..sedih tp nk wat mcm mana, dah terjadi pn..nk tertonggeng sedih2 pn bukan leh datang blk pn..

Syukur kpd Allah, diberi ketenangan dan kewarasan akal utk aku menghadapi situasi2 ini, mungkin tu satu ujian yg aku kene hadapi..seronok kdg2 rasa jatuh bile lama kat atas, bukan ape pn nk tgk keadaan kat bawah ni...eh,btol la kata2 ni "ada hikmah atas ape yg terjadi "..sejak komputer riba aku ni xde, aku mcm senang nk study, fokus lebih,..yelah aku pun slalu bile study suke sgt menyambil..hamiikkkk ko hilang teruss fokus..!!haha..

ok next, sj nk cite satu keajaiban dunia yg berlaku beberapa hari lalu..topik tentang suatu kebaikan dibalas kebaikan,.ape kene mengena nye kebaikan dgn keajaiban dunia ni??ha ni satu bende yg aku suka nk sarankan kat pembaca2 blog aku ni..

"Berbuatlah baik sesama manusia kerana kebaikan itu akan datang pada kita"

suatu perkara yg aku telah rasa KEMANISANnya..hebat!hanya dgn melakukan kebaikan sahaja..nikmat nye x terkata..seperti satu kemenangan bergaya bg si pemberi kebaikan ni...hehe..xde olahan dan huraian tentang topik ni sbb kalau nk dikongsi kat sini skrg aku rs mahu makan 2 hari korang mmbaca..hehe...just want to share the feeling...

ok.last but not least..pertama, hidup penuh kasih sayang disamping orang2 yg menyayangi..ke-2, teruskan dgn kebaikan yg dilakukan kerana kesannya hebat!, dan ketiga hadapi dgn senyuman kerana senyum boleh mendatangkan byk bende baik pd diri dan hidup kite.





p/s : Peace begin with Smile-Mother Teresa  =)

Comments

Popular Posts