Letih Bersulam Riang.

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...

ok,cam biaselah bila sampai seruan nk menulis dah kedengaran, dgn kerelaan hati aku tuk terus berkongsi.

Jumaat-6/8

aku berada di Putrajaya, tidur semalam di rumah abg aku. tgah ari bertolak ke jb..pulang ke jb atas sebab kenduri tahlil arwah..tiba di jb kurang lebih 5 ptg dan aku seperti biase menjalankan tugas sbg runner utk membeli itu dan ini tuk persediaan kenduri mlm nye..dan smua jenis kenderaan yg berada di rumah ketika itu seperti menjadi milik aku..bebas tuk menggunakan mana2 pn..hehehe..seronok. dan tp kepenatan menyandang jawatan sbg runner ini tidaklah dpt dibayangkan kerana ia perlu ke sana dan ke sini..tp seronok pe, leh merayap, menular ke sinunnnnn...hahahaha...tp slalu on time ok!!
tibe lah kenduri yg bermula selepas maghrib dan aku seperti biase ahli yg terakhir tuk bersiap2..selesai lah sudah tahlil dan bacaan yasin..aku bertukar posisi ke jabatan susun atur makanan tuk dihidangkan kpd tetamu slepas mereka selesai solat isyak..bla bla bla bla...dgn kepakaran dan kelincahan aku sbg ketua jabatan susun atur makanan, telah menjalankan tugas dgn cemerlang..hebat bukan??Ya!!mmg hebat..hahaha..


Sabtu- 7/8

selesai mengemas rumah,..adik beradik aku bersatu padu demi menjamin kebersihan rumah dlm keadaan yg stabil sprti sedia kala,....jam di dinding rumah menunjukkan jarum pendek ke arah 1 nk ke no 2..jd ia menandakan aku,abg2 aku perlu bergerak segera pulang ke Putrajaya, S.Alam.. tepat jam 2 kami sudah berangkat..teruskan perjalanan pulang ke kota itu dgn kepenatan msg2..mata mengantuk tidaklah tertahan bagai sekampit beras melekat di kelopak mata ini..tp aku gagahkan tuk terus tiba ke destinasi pd ms yg di rancang..

ok tiba sudah aku di s.alam..badan mintak tilam n bantal..lalu teruskan niat itu..jgn meleceh..!!!!!!!

11 aku bangon..then aku tido blk..kene kejot aku bangon..then tido blk...sedar2 da kul 12..lincah terus gi mandi..ada 2 bende aku kene wat ms ni...1st aku kene ke majlis abg aku (nikah), ke 2 aku nk gi gathering reunion skola teknik..
tunggu nye tunggu aku gerak kuar drp s.alam kul 2..majlis abg aku da selamat..aku x pg lak tu..then aku terus gi gathering...taptuptaptuptaptup dah smpai..aku di sunway..no i mean sbelah sunway pyramid..Flaming, steamboat..bkumupul la ex2 stepo..lebih kurg 17 org..then mkn2 nyoknyokynoknyoknyok setel!!!gelak2,senyum2,jeling2,,kutuk2..gossip2..abes sesi mkn beradab..
then after dat, we go to the i city...hahaha..jiran aku i city tu...pampompampompampom smpai i city..klik sana klik sini klik situ klik sinunn..setel sesi bergambar, berposing, bergedik dan bergiler2-an.,..smua salam2,,cium2 mulut..cium2 pipi..tukar2 no fon..kontek2 la konon2 nye pasni..haha..tp xpe positif..kontek la tu nnt pe2 hal...abess!!!

bru nk blk umah.."wan,jap gi mak n yg lain nk ke i city..ko follow"...haaa??!!ok..i city lg skali..
i city kali ke 2 tuk hari ini bersama family lak...then klik sana klik sini setel!!..then gi mkn..borak2..setel!..
b4 nk besurai..berkumpul la 1 keluarga ini di depan Restoran Dhati..tuk sesi salam perpisahan..masing2 akan menjalani hari2 seterusnya dgn jalan msg2..mak mengutuskan beberapa pesanan kpd kami adikberadik...dan aku menerima utusan berpakej + duit blanja!!hahahaha..thanks mom!!
salam perluk cium drp mak..salam semangat drp abg2..salam kasih drp anak2 sdara yg comel.. thanks all of u!! mmuuaaahhh!

ok,thats all for today.setel!!
sok mak n abg izhar nk gerak blk jb..smoge Allah selamat kan pejalanan mereka..amin!!
abg faqa n kak sha just married...hepi for them..hope kekal ke akhir hayat dgn kebahagiaan...amin!!
and all ex stepo.thanks for gath, hope we'll meet again..kompem follow pasni..!!enjoy..=)


now time to sleep..thanks for today!!



p/s : yes, it will be happen again but we dont know when. hepi!! =))))

Comments

Popular Posts