Nikmat.

salam..gud morning to anyone who read this blog..

heee..relax,cool and steady..stay here and look at me..how i look??ok la ape2 jela..

ok,jom bercerita tentang sesuatu..rasa nikmat yg diberi tu mmg hebat..nikmat dtg bukan mudah2,tp penuh dgn liku dan ranjau..jd kenelah hargai dan menikmati nikmat dgn sebaik-baiknya. suka di sini nak berkongsi, kasih syg itu nikmat x terperi tetapi di mana nikmat itu perlu diletakkan? ok, hati dan akal 2 bahagian berbeza tp saling memerlukan. apabila otak dan hati tidak bergabung (merge) tak akan mampu kasih syg (nikmat) itu dinikmati dgn sebaik-baiknya oleh penerima nikmat. p/s : memberi tidak perlu mengharapkan balasan.

makna nikmat bg si miskin tidak sama dgn si kaya. ok, yg tu mungkin anda boleh membezakan dan boleh berfikir tentang perbezaan nilai nikmat antara 2 golongang ini. Senang kata nikmat ini sgt subjektif dan tidak boleh ditakrifkan nilai-nilai yg ada dlm NIKMAT itu. semua bergantung pd kemampuan dan keupayaan.

langkah menuju kejayaan tidak selalu nye mudah dan juga tidak selalu sukar. Ia bergantung cara kite melihat, samaada positif atau sebaliknya. bile berusaha walaupun sedikit ia mungkin mmbuka ruang kejayaan. dan kejayaan itu lah nikmat.

nikmat boleh diungkapkan dgn pelbagai keadaan dlm kehidupan seharian. hanya berbeza bentuk tp rasa yg dikongsi adalah sama. semoga nikmat dikongsi bersama, nikmat diperolehi atas kebaikan yg dilakukan, dan nikmat dinikmati dgn sebaiknya.






p/s : masih mencari nikmat hidup.

Comments

Popular Posts