Secukup rasa.

Selamat pagi.

hmm..terdiam sejenak meniti hari2 berlalu. desakan demi desakan dunia yg penuh dgn cubaan, x henti dgn cabaran yg dtg.

haha. gelak tawa pengubat jiwa kala diri dibelenggu kemurungan. Itu yg mampu dan terdaya. Berjalan dan memandang kehadapan dgn baki2 ketahanan yg ada disalut semangat seorang lelaki.
Kenapa perlu bertuhankan pemikiran org lain, sdgkan diri ini miliki Tuhan. Seronok dgn permainan hidup ini, mendidik aku memahami keadaan dan mengenali diri sendiri. Aku tidaklah semulia dan sehebat mana, kerana aku biasa sahaja. Hati aku kotor,jiwa aku kotor kini. tapi tidaklah sejijik najis yg mengaku miliki wangian yg seharum kasturi.

Memandang kpd kebaikan dibalas dgn ketenangan. Biar bicara ini terselindung asal tidak hati lain terkoyak dek cakaran itu. Bukan kerna niat membelakangi hati tapi hati ini satu bukan dua atau tiga. Tidak mampu hati ini berdondang sayangkan hati-hati lain.

Siraman kelembutan, dibajakan rs hormat tapi tumbuh meliar rasa benci. Sesungguh itulah hati-hati yg bersandarkan pada tiang-tiang rapuh bukan pd tiang yg SATU.





p/s : "kite kuatkan!"

Comments

Popular Posts