Kertas, Kitab Jiwa dan Tahun Baru

Bismillah.

Gerakan kaki maju lagi, mengejar dunia, mencari hidup, menagih kasih.
Hujan menutup tahun lalu dgn rasmi. Ritual rintik air menyembah bumi jadi saksi. Jiwa kasih belum pasti ke mana hala tuju. Sama lah dengan langkah ini. Usaha dan tangan yg menadah terus seperti dahulu kala.

Seterusnya.
Sehelai kertas menjadi saksi. Masih dalam ingatan.
Senyum.

Terima Kasih di atas segalanya. Janji tetap janji, jadi penyokong tegar aku.
Senaskhah pengubat JIWA, aku hidangkan sebagai penawar hari-hari lesu. Aku anggap aku berkongsi poin utk syurga dengan si pemberi. Terima Kasih lagi.

Musim berganti takkan sama dgn hati yg berganti. Lets move on! Namun masih dalam benak ini. Tak akan lupus.




Kitab diberi, aku ngaji. Surat dibaca,aku senyum leka. Dia tetap dia. Memang tak berubah. aku? si pengubah keadaan. Maafkan si Jahil ini.





Comments

Post a Comment

Popular Posts