Ini bukan Apghel Faul

Seekor burung.
Yang hinggap menumpang pada dahan yg kukuh.
Bukan niat memusnahkan habitat haiwan lain.
Hanya menumpang.
Smp masa kan terbang semula.


Hidup pun begitu.
Jangan angkuh katakan diri mampu hidup sendiri.
Sedang lahir kau bukan dari perut sendiri.
Sedang makan kau bukan padi buatan sendiri.

Bersyukur tanda terima kasih.
Ucapan terima kasih tanda hidup penuh kasih.
Hidup jangan rasa tersisih.
Sedangkan Allah itu Maha Pengasih.

Buat tuan tanah,
Ladang yg luas terbentang kau hamparkan.
Aku tanam pokok, mati.
Aku ternak kambing, turut mati.
Aku semai hati, terus bersemi.

Bila sudah mahir menyemai..
Harus sedar diri..
Harus mampu berdiri sendiri..
Bukan sinonimnya mencandat hati..

Maaf..
Jika sepanjang semaian, banyak sudah aku musnahkan..
Jika sepanjang menumpang, byk yg aku kecewakan..

Buat sang pemerhati..
Teruskan kekal, jangan pergi..
Kerana aku bukan melarikan diri..
Bila perlu, aku kembali...

Aku tinggalkan dengan berseri2..
Mohon tetap dikenang disini..
Juge di sukma saudara saudari..
Cikeboom cikeboom..


Yang benar,
secretaryprojectmanagerdriverwritertouristguidebullyingvictimofbullyingnewsreaderpersonalphotographerbestfrendworstenemy
motivatorcauncelorfashionadvisorgreatlistenertalkativecopilotkidnapperdisturbersnatcherpsychologistoldsisterblablablablabla


DueTige.Empat.Tunggu.
C: 




Comments

  1. DueTige.Empat.Tunggu.
    bermakna pekataan tu..

    ~szack~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts