Luah Rasa Dalam Jiwa

Bukan siapepn yg keras bak batu. Tp empunye diri yg dijentik sedikit, meraung terlolong.
Bukan siapepn yg kurang arif tentang aku.Aku yg jahil dgn hati sendiri.
Bodoh.

Aku didalam bulatan kenangan. Toleh kiri, tiada lg yg selalu sebarisku.
Toleh belakng, tiada lg mangsa ekor mataku.
Takkan selesai jika pusing dlm bulatan.
Nak maju kehadapn, jiwa kene besar. Aku ada.

Sudah mula cakap2 belakang. Siapa aku pd mereka?? Rimas.
Aib org diselindung, aib sendiri disorokkan. Tapi ape jadi semua dibogelkan??
Mungkin perlu keluar dr lingkaran mereka. Agar setiap satunye bahagia.

Kaku.Tanpa bicara.
Tnpa kata. Cari jiwa.
Bila berkata, haruslah sejujur suara.


Bukan nak perang.
Hanya terus terang.
Aku mohon maaf ape yg kurang.


Tak rase susah.
Jauh lagi payah.
Hanya yang indah indah.


Mata sudah berpinar.

Tidur. Biar ubat rindu yang nanar.





Comments

Popular Posts