Hitam Merah Kehidupan


Dengan nama Allah As- Sami’ (Yang Maha Mendengar)...


 | Play lagu + bace post aku = setail |



Hari ni 22.01.2012.


Exam aku dah settle. Gaye aku jawab exam? Tunggang-terbalek-tergolek-golek. Teguk tin Nescafe smpai pening. Boleh bertumbok kalau Nescafe habes kat 7e tu. Emosi pulak asyik kembang-kuncup-kembang-kuncup. Kawan2 byk tolong aku, smp ke Federal Highway aku btape mencari ilmu. Mak ayah xhenti2 bg semangat kat aku. Sekali peluk, terus semangat. Bile dah xsemangat, kene peluk lg dan lg. Aku dah usaha. Bersungguh2. Puas. Pohon kalian juge doakan aku.  T_T




Buku. Aku ni bookworm. Boleh tinggalkan aku berejam2 dlm shopping complex. Tp kene pastikan kat situ de bookstore. Cume sem ni hobi aku agak terbantut, my bad.  So, target aku nk khatamkan semua buku Sidney Sheldon n Hlovate. Then cari lg buku2 puisi kontemporari. Pastu nak redeem baucar rm200 utk beli buku. Haritu usya2 MPH Subang Parade, aku da bkenan 1buku ni. Awesome! Nanti aku review! De sesape xnk gune baucar tuh? Meh belanje aku buku, nanti aku belanje kopi secawan. Kalau org lain mintak baucer tuh tukar kpd cash, tp aku lg suke baucar rm200 tu up jd rm 2000! Uh, over!


Kawen? 
Tunggu si jodoh datang. Tunggu mase yg senang. Ok. Next!


Aku suke nature. Tp aku rase dis sem aku kurg aktiviti dgn alam. (ke xde langsung). Jd hati aku rase kosong sikit. Patut aku suke cari gado dgn orgje lately. Seriyes.  Dan aku suke terjemahkan pemandangan2 alam ni menjadi sebuah gambar. Hah, Aku ade tempat2 yang aku teringin nak pegi. Lets cekidout!!


Sipadan Island. UH! Verangan!


Hubungan. Time susah mcm ni, baru rase nak cr Dia. Itu aku, mungkin bukan kamu. Doakan aku istiqomah dgn Dia. Aku bukan baik sgt, tp aku xnak jauh dr Dia. Dgn mak ayah, walaupun jauh xjauh, takkan ade 1haripun aku tanpe hubungan dgn mereka. Sebab mereka cinta hati aku. Kawan? Aku nak tambah baik hubungan aku dgn kawan2. Pelan2.




Fulus. Aku sedang dalam proses berjimat dan menyimpan (walaupun mcm merangkak2). Ikutkan nafsu menyopping tu mmg sgt tinggi. Aku pejamkan mate, pekakkan telinge. Tapi kalau dibiarkan bakat bershopping ni terlalu lame, akan menjadi karat dan tumpullah beliau. Uh, ini tidak adil, tidak adil bagiku! Huahuahua. Takpe, kite lakukan belian bijak. Bijak macammane, itu yg kte xtahu! Kikiki.


Blog. Sem ni rase mcm kurg input aku letak kt dlm blog ni. Walaupun blog ni bukan femes amous pn, hanye tulisan berbaur peribadi, bukan utk dihakimi. Tapi sbg tuan rumah, harus pastikan rumah kemas dan tidak bersawang. Xgitu? Tapi, mungkin aku juge sebagai pembantu rumah? Wateva! So,harusnye content menjadi lebih matang, informative dan santai. Header and blog skin pun harus ditukar. Bukan bosan, cume mahu cube yg baru. Harus yang maskulin dan kacak bergaya. Ganteng gitu!


Diri. Uh, aku kehilangan sesuatu. Sampai aku kurang melayan diri. Kesian diri kesian hati. But since aku rase aku dah jumpe balik barang yg hilang tu, n plg penting aku dah jumpe balik diri aku, ill treat myself better. Hati sndiri gembire, baru boleh gembirekan hati yg lainkn? C:







Oiyeaaahh!!



Kesimpulan: Jujurnya, aku rase mcm payah sem ni. Tapi lepas dah settle exam, aku jadi release. Banyak benda yg aku harus perbaiki. Tapi tak bermakna aku menyesal atas ape yg jadi. Sebab satu2 adalah pengajaran untuk aku dr Allah. Maaf atas segala kekhilafan aku. Terima kasih buat mrk yg masih bertahan dgn aku. Aku sayang kamu, kamu kamu dan kamu kamu kamu.


Peace yaw!

"Love is old,
Love is new,
Love is all,
Love is you.."
-The Beatles

Comments

Popular Posts