Rangkuman Dalam Semester

Fuh!fuh!tiup habuk kat belog nih.boleh bawak asthma. Asthma ye. Bukan asmah, mahupun asnah.

Nak bebel sikit…

Kalau semester lepas temanya pemantapan jiwa dan raga, untuk sem ni temanya memori tercipta. Wah! Mcm tajuk lagu..boleh tuju lagu? Heeee.. Bile tangan tuh gatal nk berlomo, terus cari port. Hasilnye ke taman tasik dan  berbelon2. Bile hawa adam nafsu shopping membuak2, terus ke kompleks membeli dan membelah poket…haha. Hampir sekali setiap bulan menerjah panggung wayang. Action, humor, romantic (bukan 18sx ok) sampailah horror. Pengecot x pengecot lah kan. Byk lg aktiviti, tapi yg paling byk adalah aktiviti explore kedai makan.. sampaikan timbul kedai “mane2 aje” also kedai “sukatilah”. Hehe. Kat kedai makanlah tempat selalu kongsi2 citer dengan membe, usya awek2 cun lalu, nak bergaduhpn boleh. Pernah rase kena pujuk dengan ane2 kedai mamak? Aku penah! Rare x aku? Ekceli, byk lg tempat belum diterjah n diexplore, sekali tengok seksyen7 nih macam2 kedai dah nak bukak. Mmg dah saing2 Midvalley dah rase. Tp lek lu!! Next sem de lg der.. Manusia datang dan pergi, tapi memori akan kekal disitu…

Sudah namenye student, mesti tak lari dr tuntutan menuntut ilmu. Bg aku, cabaran utk sem ni ganas. Tambah2 perangai aku. Assignment tunggu masa kecederaan baru nak settle. Petang nk quiz,pagi tu baru terkial2 bukak buku. Emosi lak kalau tak kawal, ijau jadinye. Org lain mlm exam study, akupn study, tp sempat lg berperang2. Smp kene lancarkan kempen genjatan senjata, tu pn aku langgar. Haha. Punye degil aku. Walaupun ramai yg membidik empat-rata-leper mahupun sipi2 dr tu, tp aku tetap bsyukur dgn apa yg aku peroleh. Aku punya persepsi sendiri tentang kejayaan, dan didepan itu matlamat aku. Alhamdulillah, semester ni berakhir dengan baik. Mampu buat aku tersenyum. Lagi2 tengok org lain gembira, kita lagi senyum sampai ke hati.  

Cemane? Cenggini….

alahai cutenye..alah..alahai...
jang geun suk

Apa2 pun, limpah syukur utk Dia…DitentukanNya jalan yg terbaik utk kita, yg mungkin belum tampak penuh kebaikannya...



Next sem temanya matang. Boleh?
^_^

esok mcm nk wat 1 lg aktiviti last kopek.
harap2 dapat.
*garu garu pintu


malam ni hepi.lusepn.

versimerah

Comments

Popular Posts