Susah kalau bodoh

Bile keadaan semakin tirus, lagak aku tenang melihat sekitar dunia aku. Ragam manusia takkan pernah berubah pabila mentaliti masih di takuk yg lama dan sama. Seragam kan baju dgn akal, bile tak mampu merubah sekurang-kurangnya sedar kasih dan sayang diri sendiri. Aku umpama nyolo diusung si bomoh hanya utk kepentingan diri sendiri.


Difikirkan sejenak, aku berkepentingan di situ tapi jgn letakkan aku pada satu sudut sukar. Aku manusia punya masa sendiri, punya kepentingan berkehidupan sendiri jadi hormatlah sbg anda juga punya perkara yg sama. Aku bodoh kalau bertelunjukkan jari-jari layu lemah longlai kamu. Hari ini aku sedar, jadi esok tidak akan mungkin kite berkerjasama lagi. Ini mungkin kali terakhir aku berusaha tuk kalian.


Bukan atas istilah kawan boleh kita bersikap acuh tak acuh dlm sesuatu perkara, tapi patutlah lebih memberi komitmen dlm menjalankan agihan tugas yg dipersetujui. Sebenarnya aku terkesan dgn sikap manusia yg minda masih di takuk lama. Ini bukan kerana aku lebih baik tuk berkata begini tp mungkin disebabkan aku yg beriya-iya mahukan yg terbaik. Masih tidak mengerti cara bekerja aku, tak salah aku utk angkat kaki. Dunia ni bukan kat sini jek, luas dan byk peluang kat depan sana tu.


Merah.

Aku tak bodoh akal, tp mungkin jahil hati.

Comments

Popular Posts