Rubbish!

Rubbish.Litter.Sampah.Menyampah.

Aku bukanlah aktivis alam yg sgt berdedikasi, tp aku rase sgt bersalah kalau buang sampah merata2. Akupn xtaw nape, but dats me. Tp aku bknlah jenis yg sgt kemas n perfecto sgt, still makan comot, bilik bersepah. Tapi kalau buang sampah merata, rase mcm hantu sampah tu ikut balik rumah, then masuk dalam mimpi, jd nightmare. Hah! Cetu sekali bayangan aku! Haha.. Berbalik kpd tajuk, ade beberape perkara yg leh wat aku berbulu menatapnye..

- Para driver yg sesuke hati mebuke tingkap lalu membuang sampah ke luar tingkap. Cube bayangkan contohnya sampah yg dibuang itu adalah kertas. Then kertas tuh melayang jauh dan akhirnya hinggap di cermin hadapan sebelah pemandu kenderaan laen. Hah! jadi mcm scene Baizura Kahar dlm cite Sepi tuh, sape nk btanggungjawab? Kabir Bakhtiar?


- Merujuk kpd gambar di atas, yg ni pn aku xberapa nk faham. Blog reti bace, tp xkn papan tande xreti bace. Agak2 kalau papan tanda tu tulisnya "SILA BUANG SAMPAH DI SINI", de xorg buang sampah kt situ?

Renung2kan…..

3perkara yg sering diajukan org ramai:

“Sume org pn buang sampah kt situ, aku cume nk memeriahkn lg sampah kt situ! “

" Kan cleaner ade? Nih kn mmg keje cleaner?”

“ Alah…sampah aku kecik je..xluakpn lah!”

Then aku dah dpt jawapan yg sesuai utk soklan2 diatas…



Thanx matluthfi.tuan punye video.

"Jika sesekali terasa lemah melangkah, renungilah alam. InsyaAllah kita akan dpt belajar hidup drpd hidup- hidupan.."

Comments

  1. hahahaahahahah...
    tobat pasni xnak buang sampah bler bawak moto n kete...tapi kadang2 terlupe...sebab dah biasa dari kecik

    ReplyDelete
  2. hehe....
    tape...yg lepas tuh lepas..
    kite sbg anak2 mgkin gagal utk melakukan satu2 perkara.. tp pastikan anak2 kite kelak tidak gagal utk mebuat perkara2 tersebut.. krn anak2 adalah cerminan kita.. ibu bapa mrk =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts