Petak Kosong

Boleh aku nk mumbling kt sini? Mestilah boleh. Inikan blog aku. Hahahahahaha! 

Da lame ekceli aku menyirap bandung selaseh dgn die nih!!!

Yg sejantina dgn die  mmg merate2, bsepah2, smp xterkire lah.. tp bile smp waktu hot die, sume org mst mendamba2kan die.. yg stok baek2 n best2 mst dah dikebas org.. n mst tinggal yg saki baki je utk aku, tgal yg jauh2 dr hati je utk aku… kalu aku kurang bernasib baik, aku xdpt lgsg… xke kesian aku?

Bnd nih hari2 mst ade dlm pikiran aku. Kalu bangun2 tido, mst aku da bleh bayangkan mase depan jodoh aku dgn die nih… klu bgun lmbt, gelaplah mase depan aku dgn die..

Kalu aku wat taik dgn bnd nih, contohnye, rembat hak yg bukan hak aku ke,  suke2 letak die pd tempat yg salah ke, aku kne bayor dgn wang ringgit… harge latest aku pnh kne rm50!! Byk gyle, topup utk 5mgu kot!

Siapakah beliau yg aku maksudkn?

Kekasih hati???

Salah!!!!!!!!!

Jwpannye adlh……


PARKING AREA
Dah  lame aku bkecimpung dlm bidang parking memarking kt U nih.. sgale skill n port2 tbaek aku dah cube pelopori n kecapi… byk masalah yg aku dah hadapi n jalan2 penyelesaian yg aku dah cube kenal pasti..mgkn jalan penyelesaian itu menghasilkan anjakan paradigma pd pemikiran anda.hahahahahahahahahahah!

Masalah pertama: keghete student byk sgt

Mgkn org akn kate, parking tuh yg xckup. Sbnrnye kalu yg nk memarking kete tuh xrmai, mstlah parking tuh ckup. Ni sorg student, sorg kete. So mmg xckuplah parking tuh.. since kolej xckup nk sumbat sume stdnt, jd rmai dok luar. Dah dok luar, nk le pkai kete kalu mampu n perlu.. xkn plak nk swoh uitm dismiss org pkai kete nih? Bapak xlogik bukan..

Masalah kedua: Keselamatan keghete first, keselamatan diri kemudian.
“Ok. Our claz ends here.” Student bwawasan: “yahoo!”. make dgn ati girang gumbire nih, berjalan pulanglah student bwawasan tsebot ke keghetenye yg tsipu2 malu. “geng, lepak jum!” bgitulah bunyi pesanan ringkas yg dihantar student bwawasan kpd student2 bwawasan yg len. Syg seribu kali syg, sesampainye beliau ke tempat keparkingan keghete beliau, kelihatan chenta hati beliau terdapat kesan2 calar balar, bukan akibat penderaan suami kpd isterinya, ttp akibat perbuatan kenderaan laen. Antare sengaje atau tidak sengaje, pelakunye keghete ataupun motor, itu sume tidak mnjdi persoalannye skang. Yg penting, keghete student berwawasan dah bertanda, kesannya lgsg terus tembak ke hati. “Sori geng, student berwawasan mau bersendirian. Kite lepak len kali”.sekian.

Cite plak keselamatan diri, aku selalu parking jauh dr fakulti aku demi jaminan petak kosong utk aku.. jln nk kesane kne trun tangge yg jarak anak tangge die kecik2..make menuntut keseimbangan badan, either anda akan tersembam ke belakang atau kedepan, tetap yg pntg anda akn sakit n malu (melainkan anda mmg xmalu).. da plak pemandangan die mmg terbaik, serupe jalan dlm zoo da.. burung wat bunyi pelik2 ade, ditambah dgn penyambut tetamu 2ekor.. pejadahnye penyambut tetamu dlm zoo??.. hahaha.. kemonyetan lah weh.. membe aku kate pnah nmpk ularpn kt situ.. xtaw la betol x.. tlglah xbetol… ini membuatkn aku kdg2 tpikir, aku nih nk jalan ke claz ke tgh cover rancangan national discovery nih?? 

 ini tanggenye.baru betol tangga menuju kejayaan kan?

tangga kt atas tu bsambung dgn tangga ni. hamek!

Baik2, aku taw sume bnd yg jadi ade hikmahnye.. dgn sgale permasalahan yg ade nih, ade kebaikannya..

Pertama: mengasah daya kreativiti anda anda.
Aku xtaw  macamane keadaan trafik tempat pemarkingan kt U or tempat kerja anda. Tp kt tempat aku blajo, begini gayenye….

Domino

Pergh, maen domino smbil park kete? Stailo gyloz…

Heh, gylo apo.. aku nk cite yg ade port2, student kt U aku nih akn parking berdouble2(berlapis2) n boleh jd smpai bertriple2.. so kalu kete aku yg kt belah dlm, automatisnye klu nk kuar, aku perlu menolak kete yg menghalang lalu- lintas dblakangkn? Pham? Klu pham pandai… Tp kalu dah kete kt blakang tuh mmg hempet2, rapat2, padat2,  sendat2,  jarang2  susun aturnye mcm domino, tolak ke kanan belanggor, ke kiri belanggor, jd kemane lg hendak ku tolak? Make perlulah memerah otak utk memikirkan rumus2 yg sesuai utk kuarkn kete tuh.. ape2 je.. see! Mengasah daya kekreativiti anda bukan? Klu ade no fon die tgal, boleh col.. kalu xde, dok je lah dlm kete santun2.. n ni je la yg selalu aku wat.

Kedua: membina otot2 kental anda.

Bayangkan jika anda perlu mengalehkn 3 keghete ke kiri sebyk semeter bg sebuah keghete. Jdnye semeter kali tiga, same dgn 3meter. Atau operasi mudah, semeter campor semeter campo semster same dgn 3 meter. 3meter aku kene tolak keghete yg sdg bergear natural!! Dpt plak tolak sorg2, xde sape nk tlg, mmg kental la org tgk… “pergh, kental!”.. kdg2 aku xperlukan sgt pujian2 melambung mcm tuh, tp lbeh enak klu korg tlg aku tolak keghete tuh! Sbb da tolak tuh kne plak selit batu kt bwah tayar spy xgerak keghete tuh lalu menciom keghete dihdpannya. (situasi biase acapkali ku lihat).. see! Mmg terbina otot2 aku bukan..

“alah..ko dtg parking je jauh2.. jalan sket.. exercise..lepas tuh, balik claz g gym pulak ”-plaja contoh yg sasa.

“dtg lah awl.. kite dtg claz pkol7.30, jln dr umah kite slalu jem”- pemandu viva

Itu sume cadangan mrk..akupn de cdngan jugk..cdngan ortodoks dr aku..hahaha

Pertama: parking bertingkat..
Xnk yg biase cm kt kompleks membeli dan cepat2 belah tuh..tp aku nk yg cenggini..

Self parking garage namenye..style gyle kan..aku masuk kt tempat parking aku..then die de bnd alah yg mcm lif tuh bwak kn kete ke tmpt parking yg kosong.. xpyah aku nk tarik2 rambut pkir mane nk parking.. g claz dgn senyuman xlekang dibibir.. baru senang aliran2 ilmu tuh nk meresap ke rongga2 pemikiran aku.etcheh!

Yg kedua: mesin pengecil keghete
Hahahahaha! Klu doraemon ke lampu aladin tuh wujud, mmg aku mintak bnd alah nih.. yg kedua bru aku pkir pasal faizal tahir ke mintak kasut berkontena2 ke ..ok, skang aku nk mintk kt doraemon mesin pengecil kete ceni…

Haha.. gyle wow! t aku leh la masukkan kete aku yg dah di shrink kan tuh kt dlm beg aku g claz.. xpyah nk riso kete kne langgor ke, xckup parking ke… pasti tenang itu dpt ku kecapi…

Ok. Sori tpanjang lak entry ni.. Mgkn akibat dah lame xborak pnjang dgn org.. Btw, nk taw pe jd kt aku selepas penceritaan2 aku diatas??

Bgun awal, siap awal, g claz awl spy dpt parking, parking kete jauh sket elak kne blok, jlan jauh2 bior exercise sket.. settle!

Kata2 merah pujangga:
“Langkah kaki ini langkah utk menuntut ilmu. Langkah kaki ini langkah menunaikan harapan ibu dan ayahku. Jejak kaki ini jejak mencapai cita2ku. Jejak kaki ini jejak untuk bertemu kamu…..”

Maaf atas kekurangan..

Comments

Popular Posts