Tuju-tuju

sekeping pesanan di terima..bukan dakwaan atas kesilapan lg, tapi sudah jadi kenangan hitam yg berbaur dendam..aku sedar ini adalah kenyataan yg menjelaskan pd aku tidak ada isitilah LUPA dlm diri seorang manusia...bukan aku nak menidakkan ape yg terjadi, cuma aku rasa itu hak bersuara dlm menegakkan prinsip hidup masing-masing..

hari ini..aku blaja sesuatu bahawa kita hidup kat dunia ni perlu sedar diri..bak kata pepatah 'enggang sama enggang, pipit sama pipit'..kekadang rasa nk tergelak, terkilan pn ada bile tgk ape yg terjadi bukan ape yg ada dlm otak aku. betol lah, perancangan kita kekadang tak sama dgn perancangan DIA..yg terkilan bile ape yg aku cuba beri, tak memadai dgn 'elaun' yg diterima..hidup ini perlukan kesabaran, kesabaran dan kesabaran..sabar itu subur, bukan kerana hati ini lalai tapi kerana hati ini sedang diuji..

tika ini aku rasa status badan aku merundum..cuba meraih kasih syg drp makhluk yg ada..syukur ada makhluk begelar kawan yg masih ada tuk membantu. aku mungkin tak perlukan lebih drp itu..hmm...harapan esok lebih baik tuk aku..

tunggu dan lihat. aku suka melihat drp berkata-kata..






p/s : lapar..

Comments

Popular Posts