Kepetangan

Assalamualaikum..syukur kasih dipanjatkan ke hadrat Maha Pencipta..hidup lagi aku..hehehe.Semalam hari yg penuh dgn input-input ilmiah di samping 'hati' aku yg nampak terserlah berbunga-bunga, berseri-seri dan berjiwa-jiwa diwajahnya..senang dgn perjalanan hari semalam kerana sikap tolak ansur, keterbukaan dlm menyelesaikan masalah jiwa..

Semakin hampir ke penamat semester ini, berbaki hanya 2 3 hari lg gamaknya. Kini sedang berhempas pulas dgn usaha-usaha yg tak berbelah bagi utk memberi yg terbaik. Mari menyentuh tentang isu sikap dan sensitviti apabila berada dlm situasi penghujung masa ni :
pertama ; aku sendiri merasakan pengurusan masa sgt penting agar dpt dielakkan situasi "kelam kabut" berlaku
kedua ; kawalan tekanan tuk pastikan tidak bercanggah perjalanan hati dan otak (akal).
ketiga ; sentiasa berada dlm keadaan positif..takut terperangkap dlm keadaan yg tidak diundang.

ok,ckup la yg tu..meh cite tentang keduniaan skit..terasa nak berkongsi penemuan drp 'walking blog' aku sebelum2 ni..tertarik dgn satu peribahasa yg aku jumpa ni..

"Jangan ditentang matahari condong, takut terturut jalan tak berintis" 

maksud : hendaklah sentiasa beringat dan berhati-hati, jangan terpedaya dgn sesuatu yg elok dan
baik rupanya.

peringatan berkias dijadikan panduan..mudah-mudahan..ok rasanya sampai sini jela nak berkongsi tentang sedikit perasaan dan aktiviti harian..(harian ke?..) ni pun atas permintaan ramai (ramai ke?) suh pakcik update blog ni..hahaha..ape2 jela janji hepi 4 u!

wish me luck for 2 papers on this 9th and 10th Nov.. =)




p/s : cik secretary... =P

Comments

Popular Posts