Jangan meleceh..

Selamat malam semua...detik semakin hampir menuju ke hari-hari penghujung semester...aduh, takot, neves, gelabah semua ada ni. Dah tu time2 camni lah pale nak berat lak..saje la tu tak nak bagi aku study lebih skit..ish..sok aku ada 1 paper yg akan dihadapi. So far dah siap sedia cuma rasa nervous tu ada lg psl pengalaman paper sebelum ni mcm kebiadapan soalannya lebih skit, jadi takot soalan tu aku tak paham nnt aku lak bg jawapan yg mereka tak paham gak.hahahaha..sekian. (gegel ni ok!)

malam dah menjelma, tinggal beberapa jam jek lagi, sbb paper sok pagi, hope condition badan aku ok, kelengkapan nk berperang semua mantap..arini aku tak cuit 1 buku pun pasal aku bangun pn dah lambat, bukak2 mata dah petang..huhu..and then ptg td aku beraktiviti skit tak banyak pun, aku ditemani cik merah menuju ke tasik S.Alam nk lepak tenang2 sambil berHOLGA 135bc, aku saje wat pic shoot kat situ..tgk view mcm tenang, cantek..dpt la wat 4 5 shoot. Rasa dpt la lepaskan sedikit tekanan di situ...then kami ke food court seksyen 2 tuk memenuhi tuntutan perut yg sgt lapar itu. ok, cukup la tu aktiviti yg ringkas dan singkat tp bermakna lagi berinput gitu..yeeeaahhh!! =))

Dengan berbekalkan input-input ilmiah yg terbuku sudah di otakku yg berjambul ini lalu terlerai lah suatu kata-kata yg berbunyinya begini :



"Jika anda menginginkan sesuatu yg belum pernah anda miliki, anda harus bersedia melakukan sesuatu yg belum pernah anda lakukan."



kata-kata si merah pujangga : 
jatuh, bangun, itu adat berjuang. kalah, menang, itu adat permainan. suka, gembira, adat berperasaan..usaha, ikhtiar, kerja kita. yang lain serah pada DIA. Hidup ni pendek, harus dipenuhi dgn kegembiraan bukan utk disesali..





p/s : simpan hati dlm kocek..

Comments

Popular Posts