Seketul lagi

Selamat pagi-pagi para pelihat dan pembaca..
Lamalah rasanye tak membelek2 ruangan ni, tiba2 terasa terpanggil tuk bernukilan kala embun menyinggah bumi ni.Sedang emosi membalak2 sejak kebelakangan ni demi menampung teori2 dunia yg entah utk apa dan utk siapa aku pelajari selama ni. Kekadang rasa bukan aku hidup kerana diri tp hidup kerana teori manusia yg dikaryakan dlm pemikiran tuk memanipulasi dunia semata-mata.

Post kali ni aku nk berkongsi 2 perkara lebih bersifat jasmani, NAKAL dan MANJA. 2 perkara berbeza tapi kekadang itu yg kite perlukan. Manusia perlukan belaian, begitu juga aku dan aku juga perlukan kenakalan supaya tidak dilihat "ketat". Ia mudah utk didekati dan difahami, tapi semua bergantung pada niat ok!.Orang kata 'jangan menilai seseorang drp rupa parasnya' kerana ape? kerana setiap yg buruk itu ada kecantikannya, dan kecantikan luaran tidak semestinya lahirkan dalaman yang baik. Hanya ingin berkongsi dan tidak ada kena mengena sesiapa cuma berdasarkan pada pengalaman.

ok, kembali pd realiti hidup aku. Hari ni aku ada ujian berbentuk duniawi yg byk bergantung pd teori dan formula2 angka. Juga dibantu oleh perkakas ciptaan manusia agar mudah perjalanan ujian nanti. Ambil sedikit ruangan masa yg ada ni aku nk mengekspresikan perasaan jiwa lara ni terhadap keMANISan dan NIKMAT, serta keBAHAGIAan yg aku rasa terhadap jalan yg sedang aku lalui skg ni. Aku kini dikelilingi manusia2 hebat dgn pemikiran dan fahaman yg mudah diterima, bersyukur.

( iklan )
"x tgk la...perasan"
"bleh sy tgk?..."
"lama btol menulis tu?nk wat buku ke?"
"ok, luahan perasaan seminggu le tu"
"jgn kutuk2 sy ea"

ok,sambung..arini aku menghadapi 1 kes berprofil tinggi yg melibatkan 2 hati, hati pertama berbentuk tisu jamban yg mudah meresap, dan hati ke2 hati acah2 keras. MERAJUK kerana diMARAH. Syukur kes ini telah selesai tanpa sebarang denda atau saman berbentuk wang ringgit. Hanya perlukan otak dan hati utk menyelesaikan kes2 begini. Semakin hari semakin berjiwa.

A.S.M.A  =)



p/s : aku relek. 

Comments

Popular Posts