kembali

assalamualaikum w.b.t
selamat pagi bumi dan penghuninya...

2 minggu berlalu kini msuk minggu ke 3 laman ni terbiar tanpa hidupan. kini aku kembali utk menyiram benih-benih jiwa di laman ini. mahukan lebih keindahan dan kebahagiaan di laman ini mudah-mudahan tidak disalah pandangan si pelaku ini.

kes hati masih lagi bermain galak di laman ini, kerana ape?kerana ia satu kesan disebabkan sikap pelaku hati terhadap keadaan kelilingnya. sukar tuk diceraikan maksud ini mungkin kerana rasa hormat pada perancangan dan ketentuanNya. sikap keterbukaan aku membuatkan aku rasa selesa dgn kaki yg berjalan, mata yg memandang dan telinga yg mendengar. selangkah itu bererti dan tak akan menyesal.

Syukur kerana hayat aku masih lagi ke nilai seterusnya utk di beri peluang menikmati hidup ini. masih ada peluang tuk bertaubat dan memperbaiki diri ini tuk jd jauh lebih baik drp segala yg lalu. kini, lebih menghargai nikmat yg disekeliling ; diri, keluarga, rakan-rakan yg memahami.

pernah aku bayangkan hidup ni xde masalah, xde tekanan, atau mungkin xde kesakitan tapi ape cabaran yg datang mungkin tak menguji kebolehan dan kematangan seseorang dalam menghadapi situasi itu. jadi aku berpijak di bumi yg nyata tuk tahu hidup ini bukan mudah, dan x semudah bagai air mengalir. byk cabaran, dugaan yg aku masih perlu bersedia tuk hadapi.

biarlah jalan ini begini, bukan pasrah asal ia tidak terpesong jauh walaupun berada di bahu jalan. perlukan kekuatan dan semangat serta doa drp orang2 yg tersayang.




p/s : pengurusan diri agak serabut.

Comments

Popular Posts