cencorot pegang pen..

salam..selamat pagi..

tgk jam dah kul 8 aku x tido lg..penat sbenarnya, tp terasa terusik dgn sikap diri sendiri lalu aku bercadang nk menulis sesuatu di ruangan ini..bukan tuk di publisitikan tp hanya tuk berkongsi...

mengadu adalah satu perbuatan..mengadu kpd pihak ke 2, ke 3 dan sberapa byk pn pihak yg terlibat..aku x rasa mengadu hanya pd manusia, pada ruangan ini atau mana2 pun ruangan..tp aku rs aku sendiri terlupa dan mungkin bkn aku, tp kita pn terlupa yg diri ini punya Allah sbg tempat mengadu yg Maha memahami..susah bukan?? ya! susah bile hati msih lg ada benci, masih lg ada dengki, masih lg ada sangsi...

bermotivasi aku kerana diri aku sendiri yg inginkan ia..bukan aku hidup kerana manusia lain, tp aku hidup kerana diri dan Tuhan.. hidup..hidup..x kan pernah sesenang mana pun..menjaga 1 hati x sama menjaga hati2 yg lain..hati yg 1 tu adalah hati sendiri..igt kan diri bile terpesong jln, dgn kesedaran diri mudah-mudahan masih berjalan x terkucil x terduduk...

aku kuat sbb diri aku inginkan, aku gembira dgn keterbukaan aku. aku sedar diri..silap aku, aku sedar..aku x pernah hipokrit sbb aku adalah aku..walau mana pun aku berdiri, walau di mana pun kuburan aku kelak, walau di mana pun kesusahan dan kesenangan yg aku terima..aku tetap aku..masih ber-bin-kan MOHD JOHARI...masih lagi sifat die yg lalu..




p/s : 1+1 = 1..

Comments

Popular Posts