Puding Cocktail Kastard


kisah puding cocktail kastard.

kebetulan hari tu ( x igt la bile) nak merasa makanan kegemaran yg slalu mak wat bile time2 pose..nk dikatakan susah xde la susah nk membuatnye. tp susah nk carik la..time2 pose ni rajin la aku ke bazar atas alasan nk mencari puding cocktail ni la..x tw lak susah nk dpt.. 

dek kerana mengidam..kebetulan lg, aku dpt kontek2 kat fb ngn kak ipar aku sorg ni (kak diba)..

"kak,mntak tlg leh?"..

"tlg pe nye wan?klu leh aku tlg la.."

"wan terasa nk mkn puding cocktail la kak..akak tau x nk wat?"..

"oh..puding kastard tu ke?taw jek.."

"akak tlg wat kan leh?..mggu ni wan blk jb, terasa nk mkn la puding tu..nk mintak tlg mak wat kan tkot mak x shat lak.."

"ok,nnt akak wat kan tuk wan.."

"tq kak!!"..

seingat aku aku plan nk blk khamis mlm, plan nye nk blk ngn mmber..tp.....

"mut, agak2 malam ni grak jb kul bp??lmbat pn xpe,aku taw ko ada brbuka pose ngn bdk kls ko kan.."

"eh tat, mksud aku khamis tu bkn mggu ni, tp mggu dpan.."

"erk..yeke??hmm..klu cmtu xpe la mut..tq"

"sori ar tat.."

secara tetibe2 nye aku rs cm giler vavi terkilan dek kerana x dpt blk jb..rindu sgt2 da ni kat family nak2 dkat anak buah aku sorg tu TAUFIQ al-HELMY namanye...
pg khamis tu kak diba ada msg aku katanye die da letak puding cockctail dlm peti ais kat umah mak..smangat sgt da aku nk blk nk merasa puding tu..huhu..

slepas tidak berjaya tuk pulang ke jb atas sbb salah faham itu, aku cube mencari tiket nak gak blk..tp sedihnye dah abessss...mmg bertambah2 la terkilan terkulat aku...

mlm khamis aku kol mak....

"assalamualaikum mak.."

"w'salam..ha da smpai mana tu anak mak?.."

"hmm...x smpai mana2 pn mak..ha ni yg nk gitaw ni ( acah2 cool padahal sedih ni) wan x dpt blk jb mggu ni..sbb salah faham ngn mmber.."

"lahh..x blk ke??hmm..ayah ngn adik da tggu2 dr td..adik tu da tny2 'bile bucu nk smpai ni oma??'.."

sayup da ni..mmg tangkap leleh la..(cool lg ni)..

"oh..tiket pn xde la mak,da abes..rs nye x dpt blk la mggu ni...puding dlm peti ais tu mak mkn la ngn ayah n adik ea.." (da mule nk berlopak mata ni)...

"byk tu, igt wan blk leh mkn sahur nnt sama2..xpe la rs nye ada hikmah wan x blk mggu ni.."

"yela tu,agknye suh study tuk test kot..hehehe(cover wat2 ktawa)..nnt mggu dpan wan blk ea mak,cuti smpai raya terus..mak wat kan lah puding cocktail tu ea.."

"ok..bleh jek.."

dihujung2 talian....

"oma..bucu blk x??bucu sampai kul bp??.."

terus letak fon...hahaha..aku touching..ni plg dasat!! da mcm anak sndiri da tny bapak die blk bile...ish.. :(

ok, x taw la nk ckp kisah sterusnye psl puding ni...
hari jumaat jam 8.30 mlm ke sbuah restoran H aku kuar gi mkn..menemani SITI (bkn nama sbnar) mengidam kan nasi lemak restoran H tersebut..lpas abes mkn smua bagai....

"eh nnt klu rs lapar gitaw ea.."

"ha ok.." (pelik aku tny cmtu)

30 mnt kemudian...jeng..jeng..jennggg!!!!

"ha ni ada saya bwk kan awak something ni...bukak la"

"uish ape bende lak ni?.."

"ha yg ni nm nye mangkok tingkat yek!.."

"ha yek.." mcm la aku x taw, aku geget jugak bdk ni..

bukak2 jek mangkok tingkat tu,,WOOOOO!!!!!!!! PUDING COCKTAIL!!!!!!!!!!

hahahahaha....ya Allah!! terharu,x taw da aku nk react cmne...senyummmmmmmm x berhenti ms menyantap puding cocktail drp beliau...( acah2 cool ) 

dlm hati mmg hepi giler...tq kak SITI..!!!!!!!!!!
dah2...simpan terharu tu dlu.

ok,kisah terakhir berkenaan puding cocktail..
hari ini Ahad waktu berbuka di Putrajaya..( rumah abg fie)

lps asar aku kuar dr s.alam ke putrajaya..drive sorang2..(tq pd encik Lumut kasi pinjam kete kau)..
smpai di putrajaya kurang lbih 6.30 ptg..

"aik dtg sorg jek??"

"sorg jela mmber2 smua ada hal.."

"ha tu ada puding cocktail kak lin wat kan.."

"oh yeke.." (acah2 cool lg aku..dlm hati mmg giler vavi terharu ) 

sampai la waktu buka..terhidang lauk bawal masak sambal+ayam msk cili api+kurma+nes O+ Puding cocktail..
mata mmg x benti jeling2 puding tu...ni ha bentuk puding tu...



cun x cun??mana x aku jeling puding gaya cmni..ni nm nye puding gaya bebas kuak lentang...

abes jek aku santap nasi...lincah!!!! da x meleceh dah..serang trus la cik puding itu..hahahahah!!!!

"hehe..puding cocktail..."

"mak kol akak mntak tlg wat kan puding ni..kata mak wan nk sgt mkn.."

senyummmmm....=)))))))

abes waktu berbuka,solat maghrib smua..lepak tonton tv.tepat kul 9 aku gerak pulang ke s.alam....dgn bekalan puding cocktail...hehehe...

terharu.thanks.kasih syg.cinta.memahami.
dah x leh nk ungkapkan dgn kata2 da ni..tggal nk brgenang, berlopak bagai..

thanks to Kak Diba, si SITI, Kak Lin..and most valuable thanks to my EMAK!!!! love you..mmuuaaahhh!!


SEKIAN! =)

p/s : pasni nk leh bukak kedai..jual PUDING COCKTAIL CINTA KASIH SAYANG..sempoi x?

Comments

  1. steady r tat...hehe,,,eh,cmne ea nk wt lawa2 blog cm ko...xreti lol nk make up cm ko..

    ReplyDelete
  2. alah ji..
    aku pn wat asal boleh jek ni..gune design blogspot nye jek..tmbah2 gadget kat tepi2 ni..xde bahan luar pn aku gune..heeeee...

    ReplyDelete
  3. ~ haha.. Wan tulis kt blog sejibik yg mcm wan cite kt akak n abg Fie erk.. =))

    ReplyDelete
  4. hehe...
    tq kak wat puding tu..heee..

    ReplyDelete
  5. wow..
    bestnye..
    terharu dgr kisah ko ble hajat dpt dipenuhi..
    xsume owg leh dpt mcm pe y ko dpt..
    huhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts