Berfikir Luar Daripada Kotak Fikiran

Salam sejahtera dan selamat ptg kpd pembaca yg nak membaca.


Ok, hari ini hari Selasa, hari pertama ke kelas utk semester baru ni. Membawa semangat baru,rasa yg baru, hati baru, diri yg baru. Yang lama hanya fizikal dan prinsip.

Menggigil kala menulis kerana tersentap dgn anjakan minda ke arah yg sgt luar biasa. Kali ini bermain lagi permainan dunia yg sgt ngeri, memerlukan kekuatan rohani dan jasmani. Sangkakan panas sampai ke petang tp hujan di tengahari. Malangkah apa yg terjadi atau hukuman drp Nya.

Apa yg akan terjadi kpd dunia hari ini mmg sgt mencabar, cuaca, kesihatan, alam, dan cara hidup yg tidak seperti dulu. Adakah mampu kita hadapinya? persoalan yg seringkali terungkai dlm kotak fikiran aku dan hari ini aku diajak utk bermain semula dlm kancah luar kotak fikiran yg x terbatas.

Fuh!!!mengeluh kali ni..entah ape lg yg nk dibuatnye.nampaknye kali ni mmg byk lg ms aku nk kene luangkan tuk fikir bende yg lalu.

Diam-diam aku rupenye tak seperti yg diharapkan. Bukan aku lah org yg terpilih tuk berdiam diri.




p/s : terus berfikir.

Comments

Popular Posts