Ketelanjuran

Selamat malam dan sejahtera ke atas kamu si pembaca budiman.

ingin berkongsi sesuatu tentang sikap lelaki yg sgt rapuh. Lelaki bkn hanya dilabel sbg pemimpin, tp juga sebagai dilihat mempunyai kekuatan yg melebihi drp wanita. Pernah ke sedar bahawa lelaki itu juga mempunyai perasaan lemah, takot, ragu2, dan sbg nye. Pandangan terhadap seorang lelaki semuanya sgt hebat. tapi tidak sedar bahawa dia juga adalah manusia yg berperasaan. Lemah itu satu cabaran bg lelaki utk tidak kelihatan begitu, tp kenapa perlu berselindung drp ape yg dirasa dgn acah2 cool di hadapan khalayak.??

Kejayaan seorang lelaki di kalangan pemimpin dunia adalah dgn sokongan seorang wanita di belakangnya iaitu wanita yg digelar ISTERI. Betapa kekuatan itu sgt hebat berbanding manusia2 lain. IBU juga merupakan pendokong semangat terhadap kejayaan seorang anak lelaki seperti aku.

Penceritaan di atas adalah utk menyatakan perasaan lelaki seperti aku kenapa dianggap lelaki itu hebat sedangkan dia juga punya rasa lemah dan takut. Tidak adil pada diri jika aku merasakan aku tidak pernah merasakan perasaan seperti itu.

Aku letih dan terus letih utk menikmati hidup dgn berlagak cool even kdg2 cool itu x menjanjikan ape-ape.
Biarlah ape org nk kata. org yg memahami aku sj yg tahu siape aku. kekuatan dan kelemahan aku hanya org yg syg aku sj yg mengetahui.

Kelemahan bkn utk dipijak2. tapi perlu dibantu dgn kekuatan yg diperoleh agar ia seimbang dan adil.


-Thanks b-

biar ape org nk tny.
x kn lari ke mana selagi jalan itu jalan yg benar.
puas kan hati sndiri.
malas nk pk hati org yg kite x syg.baek pk org yg syg kite.

Comments

Popular Posts