Selamat kembali

telah berakhir sebuah mimpi indah tatkala esok akan bermula aktiviti mengangkat beg serta memikul buku2 berwajah kan keduniaan. aku lah seorang perwira yg masih mempunyai baki2 hari untuk berjuang meraih beberapa kejuaraan dunia. sgt la indah kebahagiaan yg sementara dimiliki bila hidup ini hanya bersandarkan pd kebendaan sehingga melupakan Penciptanya.

cuti telah berakhir,kini bermula semula episod cinta bersama kitab2 duniawi yg entah ape objektif nye dan entah di mana lahir nye. Huh!!!. Mengeluh dan mengeluh smpai la Tuhan tarik nikmat yg diberi. Bersyukur ke kalau diri diberi kesihatan yg baik??..selalu nye tidak..
itu lah manusia yg jahil lg takbur. penuh sikap kebodohan yg tersirat. amik la sekeping dua kebodohan ni wat iktibar. jgn la dibawa sebakul kebodohan itu di masa akan dtg, padah menimpa kelak.

perasaan "down", lesu, letih, lembap...malas!!!
mana pegi nye semangat!???entah tertinggal di tol-tol plaza agak nye. terlebih muatan nk dibawa masuk ke sini mungkin??..ahhhh...bodo la tu semua!!
cubaan demi cubaan mula aku rasakan tapi didatangi dlm pelbagai bentuk dan sifat nye.apakah ini sebuah cubaan dari Allah??!!!

Ya Allah permudahkan urusan hamba mu ini, sesungguhnya hamba mu ini hanya lah insan yg jahil lg hina di muka bumi ini. Petunjuk dari mu Ya Allah hamba memohon untuk pengajaran serta iktibar. Hamba Mu ini memohon ketenangan dan kebahagiaan serta diberi kesihatan yg baik Ya Allah. Kau lah yg Maha Berkuasa, Maha Mendengar dan Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani..amin Ya Rabbal Alamin...

Comments

Popular Posts