Hmmm....

Assalamualaikum...
terasa berat tuk mengepost tp rs cm nk share skit psl jiwa-jiwa terlara...
arini entry kite pd arini ye adik2 adalah..
hmmmm....
hmmmm...
hmmmm.....
"pe die yg hmmm??!!!!...
hmmm...
sabar yek adik2...

lalu penulis pn ingin menceritakan beberapa perkara yg terasa oleh beliau yg mcm sush nk di ekspresi kn dgn perbuatan mahupun via bende2 di sekeliling...

pertama utk jiwa-jiwa kacau.. iaitu perasaan MALAS yg seperti biase nye akan berlaku di setiap musim dan di setiap detik.Lalu ingin diungkap kan dengan bahasa pasar nye,bile jek menjelang musim cuti~~(belum masuk cuti lg)~~akan lah berlaku pertumpahan tugasan2 dan ujian bulanan serta quiz2 yg semuanya berkenaan keduniaan..tidak melibatkan sifat-sifat ukhrawi mahupun ketuhanan secara fizikal nye....(dah mule da ayat sengal gua)
terasa sgt la malas tuk mengulangkaji,menyelak buku,membuat tutorial serta latihan,dan juga rasa malas itu telah menyinggah ke dlm setiap sendi2 organ aku....

kedua utk jiwa-jiwa terlara... iaitu perasaan CELARU yg akan juga simptom2 membawa kpd kadar perubahan ke atas fikiran...yg akan membuat kan berlaku nye perasaan malas seperti yg di atas.....bila dah hati celaru,ha mule la aku jd x tentu arah,wat la mende2 x bermanfaat..dah tu siap pakej+malas+1......

keluh-kesah benjo,benjo jek taw..sp jek yg taw!!???~~(hanya yg Maha Esa lebih mengetahui segalanya)~~
prinsip pemikiran dan perlakuan selalu nye sukar tuk berjalan seiring kerana terdapat nye environmental error<>
maksud nye,perjalanan idop ni kite tentukan nk ke mana tapi on the way tu byk perkara berlaku di kiri dan kanan...nk dijadi kan cite,sifat manusia ni,nampak bende best skit,follow..influence lebey..taksub..tu kira menyinggah di tengah perjalanan la....

sama lah mcm aku...manusia adalah manusia yg penuh noda dan dosa...ayat pasrah giler babi da ni..

mak aku selalu kata bende ni.."wan,wan kan anak mak yg plg hensem dlm ramai2 anak mak.."
hahahaha...
hahahah...
..selingan iklan berbayar..=)
cmni,,bende yg slalu mak aku kata..."wan,jadi la mcm sifat ikan..hidop di laut yg masin tp bile nek ke darat x rs masin.."
maksud petikan ini adalah..ikan ni x mudah terpengaruh dgn keadaan sekeliling nye..
jadi aku perlu lah memahami maksud kata-kata mak aku...

persoalan nye..mampukah!!!??????
hanya yg Maha Berkuasa mengetahui sgala isi hati makhluk nye......


-salam perantauan-


Comments

Popular Posts