Hak Hati...

Seberapa banyakkah manusia di sekeliling kita yg memahami serta mampu menjaga hati kite.Persoalan nye,di manakah hak hati yg sebenarnye???!!!

Blog ni lah tempat aku luahkan pe yg aku rs dan aku pendam..di sini juga lah tempat aku mengadu dlm erti kata lain tiada makhluk yg bergelar manusia yg memahami hati ni jadi blog ni la yg slalu aku penuh kan dgn luahan,kemarahan,kesedihan,gembira..

Prinsip idop aku simple;tidak menggangu hidop org dan tidak menyusahkan org lain selagi nama nye manusia tidak kira kawan,keluarga,adik beradik..

Sampai la aku rs aku survive hidop aku tanpa menjadi org yg suke meminta2...selama aku hidop tuk mencapai tahap setinggi ini,aku tidak pernah meminta adik beradik ataupun kawan2 lebih drp memahami dan menyokong aku. Komitmen aku terhadap keluarga sgt lah tinggi. aku berlaku adil pada setiap ahli keluarga aku dgn menempatkan diri aku di kala mereka menyambut sesuatu perkara paling manis dlm hidup mereka..tapi adakah aku mengharap kan balasan seperti mana aku lakukan pd mereka???sebenarnya memang YA tapi jawapan Ya itu bg aku sgt la bermakna dikala aku juga ingin kan perasaan gembira di hari gembira aku sendiri..salah ke aku ingin kan nye juga???

Sedih bila hati sendiri tidak di jaga. Penat menjadi diri 'aku'..menjaga hati org tidak selalu nye hati ini di jaga..
permintaan aku bkn nye byk, bagi aku sokongan. at least 'BERTANYA'... yelah mungkin aku bkn la ahli keluarga yang selalu 'BERTANYA'..serve ur right Benjo!!!hmm...

Emak; seorang wanita yang byk memberi semangat dan dorongan. aku sgt gembira bile aku mampu membuat Dia tersenyum. Aku pn bkn lah anak yg bijak tapi aku suke mencuba dan terus mencuba. Keyakinan aku tuk berjalan seorang tuk mencapai cita-cita semua Dia lebih tahu. Tapi aku sgt berat tuk berkongsi masalah dgn Dia kerana tidak mahu Dia risau. Aku hanya ingin menyampai kan perkara yang manis2 agar Dia sentiasa tersenyum.

Ayah; merupakan pengkritik serta pemberi idea yang sgt berkesan. Aku mula belajar tentang mengurus diri sendiri. Sikap Beliau walaupun aku kdg2 byk membantah tapi sebenar nya aku tahu beliau ingin kan yg terbaik wat aku. He is always my hero. Sgt menitik berat kan disiplin masa,dan imej aku. Superb Father in the whole space!!!!!!!!!!

Hmmm..aku mengeluh dan mengeluh...tu jela yang mampu...i want attention!!!!!!!anyone can give me attention????
~~~Sorry for this entry if touching some person~~~~

Comments

Popular Posts