Ape yang Dapat??

langit x selalu nye cerah..gua sangka kan panas sampai ke petang tp hujan pulak di tengah ari..

gua terpikir..
knp perlu pikir kan pasal org len sedang kan diri kite pun x dipedulikan sangat...
ini lumrah idop gua sekitar 4-5 tahon gua mule blajar erti hidop di samping masyarakat yg bukan dr kalangan keluarga gua sendiri...

kite x perlu lah nk berpencak sampai bermandi darah sebaldi..
kite x perlu lah nak bertekak sampai berbuih dettol kuar drpd mulut..
kite x yah la memandang org lain dgn perasaan bongkak dan hina..

gua tahu diri gua ini x lah se-sempurna di sisi-NYA...
tp kite ni smua sama jek kat dunia ni..
beza nye..
ko usaha lebih ko dapat lebih..
ko wat taik ko kena taik nnt..
ko wat baek ko dpt baik..

x yah kite nk pelekehkan idop org klu idop kite ni x sesempurna mana..
so gua kini mule matang dlm berkawan dan berkehidupan..

gua smpi la ni masih igt pesanan sorg insan yg begelar IBU..atau EMAK..
insan yg paling gua syg..

slalu di ingat kan pada gua..."wan,jadi lah macam ikan di laut,walaupun air laut tu masin tp ikan bile nek darat x rs masin pn.."

agk2 korg pe maksod tersirat nye...haa..pikir la sendiri..

Comments

Post a Comment

Popular Posts