arini dlm sejarah (penuh cabaran)

kul 7.45 a.m- aku terbangon tdo sbb ad perhimpunan sekolah ari isnin,dpn umh sewa aku ni ad skolah...dlm hati aku mcm nk maki jek rs,memekak pagi2 bute ni..bodo!!..tp aku sedar aku ad kls pg ni,pe lagi menggelupur aku gi mandi...mandi kambing ar!!ish..



kul 8.10 a.m-aku terkulat-kulat sorg memikir kn nk gi kls ngn pe???dwet mmg sesen pn xde kt kocek maupun dompet aku..adoi!!!sedey jek rs pg ni..aku pn kjot la katak nk pinjam RM2 nk isi myk moto die!!dah la pnjam moto die,siap mnx dwet myk g kt die..bpk malu jek aku rs...tp x dpt pn 2 hengget nye,aku trus jek grak ngn motor katak..tgk mnyk motor die mcm sangap2 jek..

aku grak jek g klas..



8.45 a.m-smpi ke kls,aku msuk wat muke ngntuk ngn mata aku trasa tembel sblah kiri...kpale aku mcm x bp btol,pning2..dgn xde pen ngn kertas aku duk jek dgr prof.madya syuk ni bebel kt dpn..mcm bodo2 jek aku dtg kls pg ni..ni pn sbb aku da lama xdtg kls pg isnin ni..terpksa pg sbb kang nnt kna sound lak..



kul 9.00 a.m-lumut leh lak baru smpi..bpk lambat nk mampos jantan ni smpi..duk sblh aku ngn muke sebel bru bangon..die tgk aku aku tgk die..dua dua mcm taw blaja pe kt kls..



10.00 a.m-aku kuar kls trus lambung blk umh..kordi ngn muiz ajak sarap..aku xde dwet sbnrnye ni,,nk mkn pe nye!!blk umh aku letak beg..tgk salman tgh tdo pastu mnx die rm2 ckp nk isi myk motor,tp sbnrnye aku nk gi mnum teh tarik,..pas2 aku kuar la,smbil capai rkok..singgah isi myk sringgit,gi lepak ngn kordi ngn muiz..aku order teh tarik jek..tgk dorg melantak nasi campur rs mcm nk ngs jek..sedap jek..



10.30 a.m-dah abes lepak ngn dorg aku gerak blk..rkok dah abes,,dwet kt aku dah tggl rm1 tp dwet syiling la..mnum teh tarik td kna sringgit..huhuhu!!!smpi umh dayak ada..bork jap ngn die smbil tgk die wat assgment..



11.40 a.m-dayak mnx tlg anta die blk umh die ad kls kul 12..aku pn anta la..pas anta aku gi umh bdk2 ni (bdk kos aku duk 10 org) smpi2 aku amik brg aku kt umh dorg pastu grk blk umh..aku pn ad kls kul 12 gk..kls Lab..



12.10 noon-panas siot arini..aku grak gi kls..nek motor katak..tp yg plg aku rs malu n bodo,aku g isi myk jap,pastu aku hulur dwet syiling (berjumlah) sringgit tuk isi myk..wat muke bodo ar!!!!



1.40 p.m-aku blk kls da..ogh on da way aku blk ke jementah,aku rs motor katak mcm something x kena..aku rs tayar dpn die mcm senget jek..tp aku relek jek,slow jek bwk..smpi ad satu selekoh,aku leh mcm nk tergolek,tp sempat stand ngn kaki..klu x dah lama terbaring kt tgh jalan lau kpale aku ni menjamah tayar kete proton wira putih...berhenti kt tepi aku tgk tyr dpn motor dah pancit...dah la dwet xde leh lak tayar tu nk pancit(bocor) ms ni...adoi!!!dugaan siot...



2.00 p.m-salman ajak lunch,tp aku xde dwet...pastu die kata die ad hutang aku rm30..aku pn bru igt..aku pn gi la mkn ngn die ngn paktua...die byr mknan aku td.aku blk umh jek aku tgk umh aku kunci,yg mana kunci umh aku xde kt aku..mcm mn aku nk ke kls kul 4 ni lak..

aku pn sedey jek..down jek aku rs!!!mcm x nk gi kls jek ptg ni..dah la ad assgment nk kna submit..



3.30 p.m-aku decide gk gi kls..aku da ad assgment,tp xprint g..buku smua aku xbwk sbb tggl kat umh..pegi jek la!!!



4.10 p.m-aku smpi kls quiz da mule..aku x tw nk jawab pe..duduk jek aku tus baring kn pale atas meja..x jawab pn..

tibe2 toker dgn baik hati nye hulur hanpon die..aku pikir jap apsal mamt ni hulur hanpon kat aku..rupe nye dlm hanpon die ada nota..hahahahaha...aku pn mnx die pen ngn kertas..lalu menjawab quiz dgn hebat dan cemerlang....dah siap quiz aku wat slama 10 mint....



6.10 p.m-hujan dah turun..cmne nk blk ni...dah la nek motor..aku dgn kering nye meredah hujan bersama toker...tp tuhan maha kuasa..sparoh pjalanan aku blk,hujan pn berentiii...yahooo!!!!aku jerit spnjang pjalanan...!!!!!!



6.30 p.m-aku gi men street soccer ngn bdk2 kos aku..x blk umh lg tu..trus gi men...pkai boxer jek aku men td!!!hahahahah...smua gelak kn aku...mcm sial jek dorg...



7.30 p.m-aku bru blk umh..mndi2 jap...solat..pastu mablu potong rambut aku..skg ni aku dah botak tapak 4!!!!hahahahahha...ringan skit pale aku ni...

Comments

  1. hoho... patut lah aku tgk toker laju je wat quiz ...ade udang di sbalik mee goreng upenye...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts